Viskas apie Europos paramą

Patarimai norintiems gauti Europos sąjungos paramą

E-komercijos modelis COVID-19 kvietimo patikslinti atrankos kriterijai

Nustojus veikti tradiciniams verslo modeliams, apimantiems tiekimą, vidinius procesus, pardavimą, aptarnavimą, trūkinėjant vertės kūrimo grandinėms, stojant arba vėluojant atsiskaitymams už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas, būtina skatinti MVĮ pertvarkyti savo verslo modelius – pereiti prie elektroninės komercijos modelių diegimo.

E. KOMERCIJOS MODELIS COVID-19 remiama veikla – elektroninės komercijos modelių diegimas labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse (toliau – MVĮ), perorientuojant procesus ir juos skaitmeninant per:

  • klientų (B2C, B2B) savitarnos sprendimus (e. parduotuvių platformose, B2B platformose, įskaitant gamybos ir paslaugų užsakymų valdymo sprendimus);
  • išteklių valdymo sistemos integravimo į produktų ir paslaugų elektroninės prekybos platformas sprendimus.

Paramos intensyvumas: 75 proc.

ES struktūrinių fondų lėšos – 40 mln. EUR.

Maksimali parama vienai įmonei: 50 tūkst. eurų.

Projekto atrankos kriterijai:

  • pareiškėjas yra MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip vienerius metus, kurios pačios pagamintos produkcijos (įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos) vidutinės metinės pardavimo pajamos per trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo arba pajamos per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur.
  • pareiškėjo pajamų pokytis, apskaičiuojamas kaip skirtumas tarp pajamų per 1 metus po projekto finansavimo pabaigos ir pajamų paraiškos pateikimo metais (2020 m.), yra ne mažesnis negu 20 procentų arba ne mažesnis negu prašomo finansavimo suma.

Prioritetiniai projekto atrankos kriterijai pagal kuriuos bus skiriami balai ir vykdomas projektų konkursas:

  • paramos poveikis pareiškėjo pajamų augimo potencialui: (skirtumas tarp pajamų per 1 metus po projekto finansavimo pabaigos ir pajamų paraiškos pateikimo metais) padalingas iš gautos paramos. Kuo didesnis pajamų augimas, tuo didesnis balas. Šiam prioritetiniam projektų atrankos kriterijui taikomas didžiausias vertinimo svorio koeficientas.
  • Pareiškėjo apyvartos kritimas: prioritetas suteikiamas pareiškėjams, kurių ekonominės veiklos vidutinė vieno mėnesio apyvarta, skaičiuojant nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d., palyginti su 2019 metų ir 2020 metų atitinkamo laikotarpio vidutine vieno mėnesio apyvarta, sumažėjo ne mažiau nei 30 procentų.

Kviečiame dalyvauti!

LVPA: aiškėja 2021–2027 m. prioritetinės ES investicijų kryptys

Analizuojant Europos Sąjungos Atsigavimo ir Sanglaudos fondų paramos perspektyvas, planuojama, kad 2021–2027 m. laikotarpio programavimas galutinai bus baigtas šių metų viduryje (planuojama, jog programavimo dokumentai bus patvirtinti iki birželio mėn.), o pirmieji ES investicijų priemonių kvietimai turėtų pasirodyti ne anksčiau kaip 2022 metų pradžioje.

Prioritetinės ES investicijų kryptys išlieka aiškios:

  • mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) ir inovacijų;
  • skaitmenizavimo;
  • žiedinės ekonomikos ir
  • atsinaujinančios energetikos skatinimo projektai. 

Akcentuojama, jog naujame finansiniame periode Lietuva bus traktuojama kaip du atskirti regionai – Vilniaus bei Vidurio ir vakarų Lietuvos.

Naujausia informacija apie artėjančius ES paramos kvietimus:

Informuojame, jog “E-verslo modelis Covid-19” priemonė pakoreguota ir tampa „E-komercijos modelis COVID-19“. Be klientų (B2C, B2B) savitarnos sprendimų (e. parduotuvių platformose, B2B platformuose) tarp šios priemonės finansuojamų veiklų taip pat turėtų atsidurti:

  • išteklių valdymo sistemos integravimas į elektroninės prekybos/nuomos platformų sprendimus;
  • gamybos ir paslaugų užsakymų valdymo sprendimai.

Taip pat Ekonomikos ir inovacijų ministerija planuoja „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ priemonės kvietimą. Priemonės modelis panašus į verslui jau žinomą „Dizainas LT“ priemonę, kai įmonėms padedama kurti originalius produktų sprendimus, orientuotus į produktų ar paslaugų dizainą, kuriuos teiktų vieni iš labiausiai nukentėjusių per pastaruosius pandeminius metus kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) sektoriuje veikiantys subjektai, tokiu būdu užtikrinant itin reikalingą cirkuliaciją šio sektoriaus viduje, taip pat skatinant verslą naudoti kūrybines paslaugas ir kurti bei diegti dizaino ir rinkodaros inovacijas. Pagrindinis naujos priemonės skirtumas nuo priemonės „Dizainas LT“ – įsipareigojimas bendradarbiauti su KKI sektoriuje veikiančiu subjektu ir tai, kad šia priemone remiamas ne tik netechnologinių inovacijų sukūrimas, bet ir jų diegimas.

Kūrybiniai čekiai COVID-19 ir E-komercijos modelis COVID-19 kvietimai planuojami balandžio-gegužės mėnesiais.

Pagrindinis šių kvietimų prioritetinis kriterijus – apyvartos kritimas per numatytą laikotarpį (2020 m. lapkritis-gruodis ir 2021 m. sausis). Lyginama su analogišku ankstesnių metų periodu.

Pasiketimai E-Verslas COVID-19 kvietime. Naujas pavadinimas: E-komercijos modelis Covid-19.

E-Verslas COVID-19 kvietimas bus su kitu pavadinimu: E-komercijos modelis COVID-19.

Artimiausiu metu planuojamas kvietimas ES paramai verslui gauti„E-komercijos modelis COVID-19“, kurio biudžetas − 40 mln. Eur.

Šio kvietimo tikslas − verslo modelių diegimas mažose ir vidutinėse įmonėse, perorientuojant procesus ir juos skaitmeninant per klientų savitarnos sprendimus, išteklių valdymo sistemos integravimo į produktų ir paslaugų elektroninės prekybos platformas sprendimus.

Kūrybiniai čekiai COVID-19 kvietimo viešasis aptarimas

Šiuo metu LR Ekonomikos ir inovacijų miniterija iki 2021 m. sausio 29 d. kviečia teikti pastabas ir pasiūlymus dėl paramos priemonės Kūrybiniai čekiai COVID-19.

Jūsų dėmesiui pateikiame adaptuotą informaciją.

Planuojamas bendras priemonės biudžetas – 7 mln. eurų.

Planuojama, jog paramą gaus mažiausiai 70 įmonių.

Planuojama, jog paramos intensyvumas sieks 90 proc.

Remiama veikla – originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimas ir diegimas.

Dizainas – inovacinė veikla, kuria siekiama suplanuoti ir suprojektuoti naujiems produktams bei verslo procesams skirtas procedūras, technines specifikacijas bei kitas su naudotojais susijusias ir techninio pobūdžio charakteristikas. Dizainas apima įvairias veiklos rūšis, skirtas naujai ar pakeistai prekių, paslaugų ar procesų (įskaitant pačios įmonės naudojamus verslo procesus) funkcijai, formai ar išvaizdai sukurti.

Rinkodaros inovacija – naujų ar iš esmės patobulintų rinkodaros metodų įgyvendinimas, siekiant padidinti produkcijos ar paslaugų patrauklumą ar plėtoti verslą naujose rinkose.

Projektų atrankos būdas – projektų konkursas pagal numatytus prioritetinius atrankos kriterijus.

Planuojami prioritetiniai atrankos kriterijai (už šiuos kriterijus bus skiriami balai):

 

  1. paramos gavėjo apyvartos kritimas – prioritetas suteikiamas pareiškėjams, kurių ūkinės veiklos vidutinė vieno mėnesio apyvarta, skaičiuojant nuo 2020 m. lapkričio 1 d. – 2021 m. sausio 31 d., palyginti su 2019 metų ir 2020 metų atitinkamo laikotarpio vidutine vieno mėnesio apyvarta, sumažėjo ne mažiau nei 30 procentų. Aukštesnis įvertinimas suteikiamas didesnį apyvartos kritimą turinčių MVĮ projektams. Šiam prioritetiniam projektų atrankos kriterijui taikomas didžiausias vertinimo svorio koeficientas.

 

  1. paramos gavėjo pajamų augimo potencialas – prioritetas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai turės didesnį pajamų augimo potencialą. Įmonės pajamų padidėjimas skaičiuojamas kaip skirtumas tarp pajamų per 1 metus po projekto finansavimo pabaigos ir pajamų paraiškos pateikimo metais (2020 m.).

 

Pavyzdžiui, pareiškėjo 2020 metų pajamos sudarė 100 tūkst. eurų. Planuojama, jog ES projektas bus baigtas įgyvendinti 2021 metais. Tokiu atveju ataskaitiniai metai yra 2022. Jeigu yra planuojama, jog 2022 metais bendra įmonės apyvarta sudarys 120 tūkst. eurų, tuomet tokio pareiškėjo pajamų augimo potencialas sudarys 20 proc. Kuo šis procentas didesnis, tuo didesnį balą gauna pareiškėjas konkurso metu. 

 

Tačiau yra ne tik prioritetiniai atrankos kriterijai pagal kuriuos yra skiriami balai, bet atranka kartu vyks ir pagal specialiuosius atrankos kriterijus. Šiuo kriterijus tiesiog būtina atitikti:

 

  • būtina prisidėti prie 2.3.6 veiksmo „Skatinti diegti originalius dizaino ir rinkodaros sprendimus gamybos procesuose ir (arba) paslaugų srityje, pasitelkiant meninę, kultūrinę raišką“ įgyvendinimo;
  • pareiškėjui būtina turėti atitinkamą įmonės statusą, tai yra tinkamas paramos gavėjas yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kuri veikia ne trumpiau kaip vienerius metus ir kurios pačios pagamintos produkcijos ir (arba) paslaugų vidutinės metinės pardavimo pajamos per trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo arba pajamos per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu MVĮ įregistruota mažiau nei prieš 3 pastaruosius finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur.
  • planuojamos įsigyti paslaugos yra teikiamos kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančių fizinių asmenų ar įmonių (žr. žemiau). Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia su kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančiu fiziniu asmeniu ar įmone sudarytą darbo arba paslaugų teikimo sutartį (gali būti preliminarioji paslaugų teikimo sutartis).

Kviečiame dalyvauti!

KULTŪROS IR KŪRYBINĖMS INDUSTRIJOMS PRISKIRIAMŲ VEIKLŲ KODAI PAGAL EKONOMINĖS VEIKLOS RŪŠIŲ KLASIFIKATORIŲ (EVRK)

 

Kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) veiklų pavadinimas EVRK 2 kodas
Audiovizualinės medijos
Kompiuterių programavimo veikla 62.01
Kompiuterinių žaidimų leidyba 58.21
Pagamintų kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų meninis apipavidalinimas 59.12
Kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų gamyba 59.11
Radijo programų transliavimas 60.10
Kino filmų rodymas 59.14
Garso įrašymas ir muzikos įrašų leidyba 59.20
Televizijos programų rengimas ir transliavimas 60.20
Kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų platinimas 59.13
Viešųjų ryšių ir komunikacijos veikla 70.21
Naujienų agentūrų veikla 63.91
Reklamos agentūrų veikla 73.11
Fotografavimo veikla 74.20
Scenos pastatymų veikla 90.01
Scenos pastatymams būdingų paslaugų veikla 90.02
Dizainas, projektavimas, leidyba
Papuošalų, juvelyrinių ir panašių dirbinių gamyba 32.12
Specializuota projektavimo veikla (pramoninis, grafinis, interjero dizainais, modeliavimas) 74.10
Dirbtinės bižuterijos ir panašių dirbinių gamyba 32.13
Meninė kūryba 90.03
Architektūros veikla 71.11
Knygų leidyba 58.11
Laikraščių leidyba 58.13
Žurnalų ir periodinių leidinių leidyba 58.14
Kita leidyba 58.19
Vertimo raštu ir žodžiu veikla 74.30
Kitos KKI veiklos: turizmas, švietimas
Ekskursijų organizatorių veikla 79.12
Atrakcionų ir teminių parkų veikla 93.21
Muziejų veikla 91.02
Istorinių vietų ir pastatų bei panašių turistų lankomų vietų eksploatavimas 91.03
Meno įrenginių eksploatavimo veikla 90.04
Bibliotekų ir archyvų veikla 91.01
Kultūrinis švietimas (menų mokyklų veikla) 85.52
Knygų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse 47.61
Laikraščių ir raštinės reikmenų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse 47.62
Muzikos ir vaizdo įrašų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse 47.63
Suvenyrų, meno dirbinių ir religinių reikmenų specializuota mažmeninė prekyba 47.78.10
Antikvarinių daiktų mažmeninė prekyba 47.79.10
Vaizdajuosčių ir kompaktinių diskų nuoma 77.22
Socialinių ir humanitarinių mokslų moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla 72.20